تعمیرات سانترال در حوزه کاری کارشناسان و اساتیدی است که به علم ارتباطات به گونه ای دیگر و از دیدگاهی متفاوت و البته به صرفه می نگرند.  به مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در کنار یکدیگر سانترال گفته می شود. این مجموعه شامل دستگاه اصلی سانترال( مرکز تلفن ) ،کارت های سانترال، نرم افزارهای برنامه ریزی سانترال، تلفن سانترال، صندوق صوتی و تجهیزات جانبی جهت راه اندازی سیستم سانترال است. به مرکز تلفن هایی که خطوط شهری و داخلی هر شرکت را ساماندهی می کند، سانترال می گویند. برای راه اندازی و پس از آن اجرای تعمیرات سانترال به وجود مرکزی متخصص و استاندارد نیاز است که بتواند همه سرویس های این حوزه را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. واحد تعمیرات سانترال مسئولیت ارائه همه سرویس ها و خدمات این حوزه را می پذیرد.

تعمیرات سانترال

تعمیرات سانترال

خدمات واحد تعمیرات سانترال

تعمیرات تخصصی سانترال و انواع تلفن دیجیتال و معمولی

اضافه نمودن کارت های خط شهری و داخلی و …

تعویض مرکز تلفن

نصب ام دی اف با فرم بندی استاندارد

تنظیمات تخصصی سانترال جهت کنترل هر کاربر به کمک واحد تعمیرات سانترال

نصب سیستم voip

نگهداری و پشتیبانی  سانترال

بازسازی و رفع عیوب اتصالی برق با بهترین کیفیت در واحد تعمیرات سانترال

رفع خرابی سیم کشی و هرگونه اختلال سیم کشی تلفن سانترال

اجرای سانترال، شبکه ، دوربین مداربسته

تعمیرات خط تلفن و انواع کارت های سانترال

سیم کشی تلفن و سانترال، سیم کشی برق کلی ساختمان

سیم کشی برق و تلفن و آنتن ساختمان های مسی و تجاری

معرفی انواع سیستم سانترال

سیستم سانترال در مدل های مختلفی عرضه می شود. انتخاب هر یک از مدل ها بسته به هزینه ای که کاربر برای راه اندازی چنین سیستمی در نظر گرفته است، متفاوت است. البته باید بدانید که قبل از هزینه، باید اندازه و وسعت اداره و شرکتی که می خواهید برای آن سیستم سانترال راه اندازی کنید، در نظر بگیرید. در حقیقت باید با توجه به حجم کاری شرکت مربوطه نوع ظرفیت سانترال را تعیین و انتخاب کنید. به طور کلی سیستم سانترال به چهار دسته سانترال کم ظرفیت، سانترال پر ظرفیت، سانترال NS و سانترال VOIP تقسیم بندی می شود. تلفن سانترال کم ظرفیت سانترال هایی هستند که حداکثر۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی را پوشش می دهد، در حالی که سانترال های پرظرفیت برای مراکزی پیشنهاد و استفاده می شود که به بیشتر از ۸ خط شهری یا ۲۴ خط داخلی نیاز دارند. هر کدام از این سیستم ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند و برای موقعیتی خاص مناسب هستند. در حالت کلی سیستم های سانترال برای ایجاد ارتباط های داخلی در شرکت های کوچک و بزرگ با هدف صرفه جویی در هزینه مکالمات استفاده می شوند.


قابلیت های سیستم سانترال

منشی خودکار و شبانه روزی و بی نیاز از اپراتور

از نظر سخت افزار بهینه و از نظر هزینه مقرون به صرفه است

قابلیت گزارشگیری و مانیتورینگ لحظه به لحظه شبکه تلفن های شرکت

حفظ امنیت شبکه

امکان شماره گیری و برقراری ارتباط با خارج از سیستم

امکان برقراری تماس های داخلی

مدیریت هزینه

پیغام گیر (BV)

نمایشگر CALLER ID روی تلفن تک خط و تلفن سانترال آنالوگ

تغییر پذیری آسان و متنوع

مدیریت تماس کارآمد

تعریف تعداد کارمندان زیاد با تعداد خطوط شهری کم

ارتباط تلفنی داخل سازمانی رایگان و بسیار راحت

امکان تنظیم محدودیت برای نوع شماره گیری و برقراری ارتباط با خارج از سیستم

امنیت بسیار بالای تماس ها و شبکه داخلی شرکت یا سازمان

عدم اشغال بودن خطوط تلفن شرکت و پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع

تعمیرات تخصصی سانترال و انواع تلفن دیجیتال و معمولی

یکی از فعالیت های اصلی در تعمیرات سانترال، مربوط به تعمیرات تخصصی سانترال و انواع تلفن دیجیتال و معمولی می باشد. واژه تخصصی به این در فرایند مورد بحث به کار می رود که انواع گوشی های تلفن دیجیتال و عادی، به صورت جزء به جزء وارسی می گردند. پس از عیب یابی و تشخیص بخش آسیب دیده توسط تکنسین های دوره دیده تعمیر سانترال، این قطعات به فراخور نیاز، تعمیر یا تعویض می گردند. طی مراحل ذکر شده موجب می گردد که کلیه مشکلات سانترال شناسایی شده و به شکل کاملا حرفه ای برطرف شوند. نکته قابل توجه این است که تعمیرات تلفن دیجیتال، نیاز به دانش و مهارتی مضاعف دارد؛ سانترال دیجیتال تفاوت های ساختاری با مدل های معمولی دارد و تعمیرات آن نیز باید با ظرافت و حساسیت بیشتری انجام گردد. مشکلاتی از قبیل: خرابی یا سوختن میکروفن، از کار افتادن اسپیکرها، خرابی دکمه ها و کلیدها، خرابی مدارها و … در نمایندگی تعمیرات سانترال به صورت حرفه ای برطرف می گردند.


نگهداری و پشتیانی سانترال

نگهداری و پشتیبانی سانترال

نکته ای که در مورد سانترال وجود دارد و بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند، این است که این محصول نیاز به نگهداری و دریافت سرویس های پشتیبانی مداوم و مستمر دارد. پشتیبانی سانترال و نگهداری سیستم تلفنی، اقدامی است که برای کارکرد صحیح دستگاه و افزایش بهره وری، حتما باید انجام شود. واحد تعمیرات سانترال در نمایندگی مجاز پاناسونیک، خدمات این حوزه را در سطحی حرفه ای به کاربران ارائه می دهد. بازدید دوره ای سانترال های سنتی و کم ظرفیت و پر ظرفیت و نیز سرویس انواع سانترال های تحت شبکه جدید و قدیم، برنامه ریزی دقیق انواع سانترال و نیز انجام تنظیمات مربوطه، از جمله اقداماتی است که در زمینه نگهداری و پشتیبانی سانترال در این مجموعه انجام می گردد.


اهمیت سانترال در چیست؟

دستگاه سانترال، مرکز تلفنی خصوصی است که در یک مجموعه کاری_ ترجیحا بزرگ_ به مدیریت تماس ‌ها کمک بزرگی می ‌کند. این دستگاه در حالت پیش ‌فرض، جعبه ‌ای خالی است که متناسب با خواسته و نیاز مجموعه پر می‌ شود. اجرای تعمیرات سانترال با توجه به کارایی و اهمیتی که این دستگاه دارد، از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. کارت ‌های جای گرفته در سانترال، مجموعه ای از دیود و قسمت ‌های بسیار کوچک و حساس الکترونیکی هستند. این کارت ‌ها در عین حساس بودن، ساختاری دارند که نسبت به تغییر ولتاژ برق کمی مقاوم هستند؛ اما در هر صورت استفاده از یک دستگاه تنظیم‌ کننده ولتاژ در مجموعه‌ هایی که برق محیط ناپایداری دارند و از سانترال نیز استفاده می کنند، بسیار لازم است.


نصب و راه اندازی سانترال

برای نصب و راه اندازی تلفن سانترال باید از طریق مراکز مجاز و استاندارد وارد عمل شوید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از سیستم سانترال برای بسیاری از شرکت ها و ادارات که با بخش های گوناگونی اداره می شوند، اهمیت بسیار بالایی دارد. برای نصب و راه اندازی سانترال هرگز نباید از طریق مراکز غیر مجاز وارد عمل شوید. در این صورت نه تنها سیستمی امن و با کیفیت نخواهید داشت، بلکه با صرف هزینه های گزاف تنها جیب خود را خالی می کنید و سرویسی بی کیفیت دریافت می کنید. بنابراین توصیه می کنیم که برای اجرای نصب و راه اندازی سانترال حتما به مرکز تعمیرات سانترال مراجعه کنید و از خدماتی اصل و با کیفیت بهره مند شوید.


نکات مهم قبل از مراجعه به مرکز تعمیرات سانترال

قبل از اینکه برای اجرای تعمیرات سانترال از طریق یک مرکز تعمیراتی وارد عمل شوید، بهتر است مواردی از جمله قطع نبودن خط از مخابرات، اطمینان از عدم دست‌ کاری توسط فرد نا آشنا، چک کردن برق دستگاه و محیط، چک کردن سیم پاور، چک کردن گوشی‌ های متصل به دستگاه، صحت سیم‌ کشی داخلی و چک کردن حالت روز و شب دستگاه سانترال را بررسی کنید. به این طریق متوجه خواهید شد که آیا اشکال از دستگاه است یا موارد جانبی در کنار دستگاه سبب بروز مشکلاتی شده است.


تفلن ویپ

بررسی مشکلات سانترال

سانترال ممکن است بر اثر مواردی خاص دچار اشکال شود و روند برقراری تماس را برای کاربران غیرممکن کند. گاهی کاربران سانترال فکر می کنند با بروز هر گونه اشکال در سانترال باید برای تعمیرات سانترال به واحد تعمیر و سرویس سانترال مراجعه کنند. در حالی که می توان در پاره ای از موارد برای اجرای تعمیرات سانترال از گزینه ریست استفاده کرد و مشکل را حل کرد. در بیشتر مواقع این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فردی نا آشنا و غیرمتخصص بخواهد برنامه‌ریزی خاصی را در دستگاه انجام دهد که این اتفاق در سانترال پر ظرفیت و سانترال تحت شبکه بیشتر شایع است.


تعمیرات تخصصی سانترال

تعمیرات سانترال توسط جمعی از متخصصین و تکنسین کاران این حوزه انجام می شود. اجرای انواع کد های دستوری در تلفن های سانترال، بررسی مشکلات ریز و درشت سیستم سانترال، بررسی صدای نویز در تلفن سانترال و بسیاری مشکلات دیگر در حوزه کاری متخصصان این مرکز قرار دارد. در این مرکز از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای عیب یابی، ترمیم و تعمیر سانترال استفاده می شود. مشتری می تواند مطمئن باشد که خدماتی بی عیب و اصیل دریافت خواهد کرد. تعمیرکاران و تکنسین های ما با گذراندن دوره ای پیشرفته نصب و تعمیرات سانترال این اطمینان را به کاربران خود می دهند که این مرکز جزء مراکز نمونه و محدود است که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.


نمایندگی سانترال

در نمایندگی سانترال همه امکانات برای کاربران فراهم است تا از سرویس های فروش و خدمات پس از فروش سانترال بهره مند شوند. در این نمایندگی به کاربر اطمینان می دهیم در هر حوزه ای کنار او باشیم و او را راهنمایی و هدایت کنیم. در سیستم سانترال، تلفن های پاناسونیک بسیار دقیق و هوشمند هستند. این مهم را پس از بررسی ها و تعاملات گوناگون با کاربران دریافته ایم. در نمایندگی سانترال همه نیاز های کاربران این سیستم را شناخته ایم و دسته بندی کرده ایم. به خوبی می دانیم از کجا و با چه روشی وارد عمل شویم تا رضایت کاربر به صورت صد در صد جلب شود. کاربران محترم می توانند با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه سانترال، بهترین روش را انتخاب و اجرا کنند. دریافت اطلاعات بیشتر از طریق تماس امکان پذیر خواهد بود.


منبع : 

تعمیرات سانترال


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها